Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSisson, Jamie Huff
TitelPreschool Teachers as Undercover Agents within the Figured World of Public School
QuelleIn: Contemporary Issues in Early Childhood, 19 (2018) 2, S.142-153 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sisson, Jamie Huff)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1463-9491
DOI10.1177/1463949118774908
SchlagwörterPreschool Teachers; Public Schools; Foreign Countries; Professional Identity; Early Childhood Education; Personal Narratives; School Districts; Models; Interviews; Participant Observation; Australia
AbstractThis article explores the lived and sometimes clandestine professional experiences of early childhood teachers who exist within contexts where dominant discourses of professional are competing with teacher's own understandings of their professional identities. Cultural models theory is used to shed light on the secrete and undercover work of public preschool teachers as they resist the prevailing managerial discourse and assert their understandings of their professional identities behind the closed doors of their classrooms. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: