Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorowitz, Gail; Domzalski, Alison C.; Elizalde-Utnick, Graciela
TitelCan We Teach Science in a More Culturally Responsive Way without Sacrificing Time or Content?
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 47 (2018) 6, S.8-10 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterScience Instruction; Culturally Relevant Education; Disproportionate Representation; Teaching Methods; Organic Chemistry; Cultural Background; Pedagogical Content Knowledge; Logical Thinking; Student Centered Learning; Science Teachers; College Students; College Science; Minority Group Students; New York (New York)
AbstractThis column shares reflections or thoughtful opinions on issues of broad interest to the community. In this issue the authors describe how they discovered that by incorporating culturally relevant analogies and examples into our classrooms, it was possible to help students visualize the course material more effectively, while at the same time bridging the gap between Organic Chemistry and students' cultural backgrounds and real-life experiences. (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: