Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCruickshank, Vaughan
TitelConsidering Tyler's Curriculum Model in Health and Physical Education
QuelleIn: Journal of Education and Educational Development, 5 (2018) 1, S.207-214 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2310-0869
SchlagwörterPhysical Education; Health Related Fitness; Models; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Objectives; Relevance (Education); Performance Factors; Usability
AbstractTyler's objectives curriculum model has been a strong influence in the field of curriculum development since its publication in 1949. The influence of this model remains strong despite its age, demonstrating the importance of the questions Tyler based his model around. This discussion paper examines Tyler's (1949) objectives curriculum model; particularly its advantages and disadvantages and its current relevance. This analysis will occur with the context of health and physical education subject area. (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Business Management, Department of Education. Korangi Creek, Karachi-75190, Sindh, Pakistan. Tel: +92-21-111-002-004; Fax: +92-21-3509-0968; e-mail: education.journal@obm.edu.pk; Web site: http://journals.iobmresearch.com/index.php/JEED/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education and Educational Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: