Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLadner, Matthew
TitelIn Defense of Education's "Wild West": Charter Schools Thrive in the Four Corners States
QuelleIn: Education Next, 18 (2018) 2, S.16-23 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1539-9664
SchlagwörterCharter Schools; State Legislation; State Policy; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Enrollment Trends; Public Education; Geographic Location; Academic Achievement; Success; Parent Influence; Standardized Tests; Scores; National Competency Tests; Arizona; Colorado; New Mexico; Utah; National Assessment of Educational Progress
AbstractThe point at which the corners of Arizona, Colorado, New Mexico, and Utah meet is the only spot in the United States where the borders of four states converge. Beyond geography, the Four Corners states share a similar approach to charter schooling. All four states have adopted relatively freewheeling authorization policies, and charter schools there show signs of prospering--and delivering substantial benefits to students. (ERIC).
AnmerkungenHoover Institution. Stanford University, Stanford, CA 94305-6010. Tel: 800-935-2882; Fax: 650-723-8626; e-mail: educationnext@hoover.stanford.edu; Web site: http://educationnext.org/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Next" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: