Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, David; Banks, Octavia; Eichmeyer, Livia; Wu, Cherrin
TitelDemonstrating the Curie Temperature in the Classroom
QuelleIn: Physics Education, 53 (2018) 2, Artikel 025010 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/1361-6552/aaa0ea
SchlagwörterClassroom Techniques; Climate; Demonstrations (Educational); Magnets; Grade 11; Scientific Concepts; Scientific Principles; Scientific Research; Physics; Teaching Methods; Foreign Countries; United Kingdom (England)
AbstractRecent GCSE and IGCSE specifications include reference to both permanent and induced magnetism, giving the opportunity for novel classroom demonstrations based on ferromagnetism and paramagnetism, and the transition between these phases. Ferromagnetic materials lose their magnetism if raised above their Curie Temperature, a specific temperature unique to each substance. The methods presented below describe demonstrations of this phase transition. The research was conducted in part by Year 11 students. (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: