Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSamuels, Amy J.
TitelExploring Culturally Responsive Pedagogy: Teachers' Perspectives on Fostering Equitable and Inclusive Classrooms
QuelleIn: SRATE Journal, 27 (2018) 1, S.22-30 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-1752
SchlagwörterCulturally Relevant Education; Teacher Attitudes; Inclusion; Inservice Teacher Education; Barriers; Reflective Teaching; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Focus Groups; Observation; Teaching Methods; Instructional Innovation; Qualitative Research
AbstractThis article examines perspectives of in-service teachers related to culturally responsive pedagogy and possible strategies for employing the framework in the K-12 setting. Benefits and barriers to facilitating a culturally responsive framework are explored, as well as approaches and pedagogical tools for fostering equitable and inclusive classrooms. Based on the findings, I posit the value of creating spaces for teachers to be reflective in their practice, as well as examine their own biases, to cultivate culturally responsive approaches to teaching and learning. (As Provided).
AnmerkungenSoutheastern Regional Association of Teacher Educators. Web site: http://www.srate.org/journal.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SRATE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: