Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUpadhyay, Bhaskar; Maruyama, Geoffrey; Albrecht, Nancy
TitelTaking an Active Stance: How Urban Elementary Students Connect Sociocultural Experiences in Learning Science
QuelleIn: International Journal of Science Education, 39 (2017) 18, S.2528-2547 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Upadhyay, Bhaskar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
DOI10.1080/09500693.2017.1392645
SchlagwörterElementary School Students; Urban Schools; Case Studies; Culturally Relevant Education; Sociocultural Patterns; Learning Theories; Minority Group Students; Student Empowerment; Elementary School Science; Interviews; Observation; Science Activities; Grade 5; Qualitative Research; Self Determination
AbstractIn this interpretive case study, we draw from sociocultural theory of learning and culturally relevant pedagogy to understand how urban students from nondominant groups leverage their sociocultural experiences. These experiences allow them to gain an empowering voice in influencing science content and activities and to work towards self-determining the sciences that are personally meaningful. Furthermore, tying sociocultural experiences with science learning helps generate sociopolitical awareness among students. We collected interview and observation data in an urban elementary classroom over one academic year to understand the value of urban students' sociocultural experiences in learning science and choosing science activities. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: