Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMohr, Kathleen A. J.; Ding, Guoqin; Strong, Ashley; Branum, Lezlie; Watson, Nanette; Priestley, K. Lea; Juth, Stephanie; Carpenter, Neil; Lundstrom, Kacy
TitelReading the Past to Inform the Future: 25 Years of "The Reading Teacher"
QuelleIn: Reading Teacher, 71 (2017) 3, S.251-264 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1636
SchlagwörterReading Teachers; Periodicals; Educational History; Content Analysis; Educational Trends; Reading Instruction; Literacy Education; Coding; Journal Articles; Incidence; Intellectual Disciplines; Authors; Citation Analysis; Prediction; Trend Analysis
AbstractThis analysis examines articles from the past 25 years of "The Reading Teacher" to better understand the journal's content and trends influencing literacy instruction. A research team coded and analyzed the frequency of topics and grade levels targeted, then compared results with those of a similar analysis published in 1992. The Web of Science provided current information about trends in authorship and the popularity of highly cited and frequently accessed articles. This report shares various metrics, insights, and interpretations that help profile the impact of "The Reading Teacher" and make predictions about the future of reading instruction. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: