Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCouncill, Kimberly H.; Baumgartner, Christopher M.
TitelStudent Teaching Seminars: Ideas for a Collaborative and Meaningful Culminating Experience
QuelleIn: Music Educators Journal, 104 (2017) 1, S.62-70 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432117710314
SchlagwörterCollege Students; Student Teachers; Student Teaching; Seminars; Music Education; Teacher Student Relationship; Cooperating Teachers; Preservice Teacher Education; Student Evaluation; Professional Development; Portfolio Assessment; Internship Programs; Instructional Materials
AbstractThe student teaching seminar is a crucial component in the final course work of the music education curriculum, though research that examines the structure and content of this important course is minimal. In this article, we provide in-depth descriptions of sample seminar activities, assessments, resources, and suggestions for creating a meaningful experience through collaboration with cooperating teachers. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: