Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enToenders, Frank G. C.; de Putter-Smits, Lesley G. A.; Sanders, Wendy T. M.; den Brok, Perry
TitelImproving Physics Teaching Materials on Sound for Visually Impaired Students in High School
QuelleIn: Physics Education, 52 (2017) 5, Artikel 055006 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (de Putter-Smits, Lesley G. A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Visual Impairments; High School Students; Scientific Concepts; Concept Formation; Teaching Methods; Secondary School Science; Textbooks; Braille; Tactual Perception; Foreign Countries; Acoustics; Grade 10; Blindness; Observation; Video Technology; Semi Structured Interviews; Academic Accommodations (Disabilities); Models; Qualitative Research; Netherlands
AbstractWhen visually impaired students attend regular high school, additional materials are necessary to help them understand physics concepts. The time for teachers to develop teaching materials for such students is scarce. Visually impaired students in regular high school physics classes often use a braille version of the physics textbook. Previously, we evaluated the physics learning environment of a blind high school student in a regular Dutch high school. In this research we evaluate the use of a revised braille textbook, relief drawings and 3D models. The research focussed on the topic of sound in grade 10. (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: