Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMavrogordato, Madeline; Harris, Julie
Titel"Eligiendo Escuelas": English Learners and Access to School Choice
QuelleIn: Educational Policy, 31 (2017) 6, S.801-829 (29 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/0895904817724226
SchlagwörterUrban Areas; School Districts; School Choice; English Language Learners; Urban Education; Educational Change; Educational Planning; Educational Experience; Educational Policy; Barriers; Parent Participation; Cultural Pluralism; Immigrants; Longitudinal Studies; Multivariate Analysis; Elementary School Students; Middle School Students; High School Students; Student Characteristics; Statistical Analysis; Regression (Statistics)
AbstractSchool choice has emerged as the linchpin of President Trump's urban education reform plan, but it remains unclear how school choice policies will shape the educational experiences of the most underserved student groups, particularly English learners (ELs). Using quantitative data from one large urban school district, we examine EL participation in a system of school choice. Specifically, we investigate the extent to which never, current, and former ELs enroll in a nonzoned school. We find significant differences in the likelihood that students across these groups engage in school choice, raising important questions about whether school choice reforms are accessible to current ELs. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: