Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurke, Meghan M.
TitelExamining Empowerment, Family-School Partnerships, and Advocacy among Rural and Urban Latino Families of Children with Disabilities
QuelleIn: Rural Special Education Quarterly, 36 (2017) 2, S.56-63 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-8705
DOI10.1177/8756870517707218
SchlagwörterEmpowerment; Hispanic American Students; Rural Areas; Urban Areas; Family School Relationship; Advocacy; Disabilities; Questionnaires; Family Involvement; Barriers; Social Discrimination; Racial Bias; Parent Education; Hypothesis Testing; Statistical Analysis; Qualitative Research
AbstractLatino students and their families are the fastest growing minority group in the country, yet it is unclear whether rural (vs. urban) Latino families of students with disabilities have different needs. In this pilot study, 65 Latino family members of students with disabilities (15 rural; 50 urban) responded to a questionnaire about empowerment, family-school partnerships, and advocacy. Although there were no differences in empowerment, rural (vs. urban) participants reported stronger family-school partnerships. Rural participants reported contextual barriers to advocacy (i.e., discrimination, and racism); urban participants reported disability-related barriers (i.e., lack of parent training). (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Special Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: