Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreene, Catie A.
TitelA Culturally Sensitive Approach to Substance Use Counseling on Campus
QuelleIn: Journal of College Counseling, 20 (2017) 2, S.154-167 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1099-0399
DOI10.1002/jocc.12067
SchlagwörterHigher Education; College Students; Counseling Techniques; Substance Abuse; Cultural Relevance; Cultural Influences; Student Characteristics; Gender Differences; Readiness; Motivation; Interviews; Behavior Change; School Counseling
AbstractThis article presents an integrated approach for counselors providing substance use counseling to college students with sensitivity to the students' gender, culture, development, and readiness and motivation to change. Incorporating the use of relational-cultural therapy and motivational interviewing, the author organizes these complementary modalities along the Transtheoretical Model of behavior change and discusses practical implications for counselors to reduce harm in the context of the college environment. A case illustration is included. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: