Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHartley, James
TitelHow Can We Help Our Students Be More Critical? Examining the Details in Questionnaire Studies
QuelleIn: Psychology Teaching Review, 23 (2017) 1, S.72-75 (4 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0965-948X
SchlagwörterStellungnahme; Questionnaires; Instructional Innovation; Instructional Effectiveness; Teaching Methods; Evaluation Methods; Evaluation Problems; Psychology; Likert Scales; Test Reliability; Test Validity; Test Items; Item Analysis; Course Evaluation; Higher Education
AbstractIn this article, Hartley notes the difficulties of using questionnaires to assess the efficiency of new instructional methods and highlights nine issues that researchers must consider. Hartley continues the discussion about the use of questionnaires and suggests that psychology teachers can help improve the teaching of psychology by drawing students' attention to specific examples, in this case, three recent papers: (1) Sharp, Hemmings and Kay (2016); (2) Kyriacou, Mylonakou-Keke and Stephens (2016); and (3) Ebersole et al. (2016). Hartley's argument concludes, it is easy to criticise questionnaires -- but authors seem to ignore this when discussing their results. A simple but valuable exercise in laboratory classes is to examine the quality of the questionnaires used in a set of research papers, as such an enterprise would soon convince students that reported findings are not always what they seem. (ERIC).
AnmerkungenBritish Psychological Society, Division for Teachers & Researchers in Psychology. St Andrews House, 48 Princess Road East, Leicester, LE1 7DR, UK. Tel: +44-1162-529551; Fax: +44-1162-271314; e-mail: directmail@bps.org.uk; Web site: http://www.bps.org.uk/ptr
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: