Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBigham, Gary D.; Riney, Mark R.
TitelLongitudinal Analysis Technique to Assist School Leaders in Making Critical Curriculum and Instruction Decisions for School Improvement
QuelleIn: NASSP Bulletin, 101 (2017) 2, S.77-89 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636517709368
SchlagwörterLongitudinal Studies; Educational Improvement; Decision Making; Curriculum Development; Instructional Improvement; School Administration; Change Strategies; Student Records; Evidence Based Practice; Information Utilization; Content Analysis; Accountability; School Statistics; Summative Evaluation; Data; Standardized Tests; Reading Achievement; Statistical Significance; Progress Monitoring; Performance Based Assessment; Evaluation Methods; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Grade 9; Texas
AbstractTo meet the constantly changing needs of schools and diverse learners, educators must frequently monitor student learning, revise curricula, and improve instruction. Consequently, it is critical that careful analyses of student performance data are ongoing components of curriculum decision-making processes. The primary purpose of this study is to demonstrate the application of panel study longitudinal analysis techniques to inform curricula and instructional improvement efforts using actual data retrieved from state accountability reports of a Texas school district. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: