Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSavaiano, Mackenzie E.; Lloyd, Blair P.; Hatton, Deborah D.
TitelEfficacy of Using Vocabulary Flashcards in Braille
QuelleIn: Journal of Visual Impairment & Blindness, 111 (2017) 3, S.277-284 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterBraille; Blindness; Intervention; Vocabulary; Instructional Materials; Spelling; Incidental Learning; Accuracy; Instructional Effectiveness; Definitions; Word Lists; Recall (Psychology); Academic Discourse; Elementary School Students
AbstractThis article reports on a study that examined whether vocabulary flashcards facilitate spelling acquisition. The study was designed to evaluate whether students who are blind can learn to spell words accurately and incidentally when academic vocabulary instruction is used. Auditory information was provided prior to the introduction of a flashcard, simplifying the working memory load and making the adapted procedure more efficient. The study addressed the research questions: Are flashcards paired with auditory instruction effective for teaching the meanings of words to students who read braille? Can students who read braille learn to spell words accurately and incidentally when flashcard vocabulary instruction is used? The study showed that using flashcards to teach new word meanings can be effective. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Foundation for the Blind. 11 Penn Plaza Suite 300, New York, NY 10001. Tel: 800-232-5463; Tel: 212-502-7600; e-mail: afbinfo@afb.net; Web site: http://www.afb.org/store
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment & Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: