Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElliott, Robert Wayne; Paton, Valerie Osland
TitelAn Effective Leader in Higher Education: Charles William Eliot
QuelleIn: Journal of International Education and Leadership, 4 (2014) 2, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2161-7252
SchlagwörterHigher Education; Leadership Effectiveness; Accountability; Comparative Analysis; Leadership Styles; Textbooks; Theories; Organizational Culture
AbstractWhile responding to increasing calls for accountability, educational leaders are challenged continually by a myriad of complex tasks amidst the need to adapt their postsecondary institutions for responding to the changing needs of society. This review of literature examines comparisons between the leadership style of Charles William Eliot and the prescribed theories introduced in current literature and textbooks. More specifically, it includes treatment of the leadership theories used, organizational environments, and the mindset and actions of followers. (As Provided).
AnmerkungenJournal of International Education and Leadership. 432 Rittiman Road, San Antonio, Texas 78209. Tel: 210-519-9870; e-mail: editor@jielusa.org; Web site: http://www.jielusa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of International Education and Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: