Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlackwell, Cindy
TitelLeadership Theory and Education: Building Bridges or Digging Chasms
QuelleIn: Journal of Leadership Education, 8 (2009) 1, S.238-243 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1552-9045
SchlagwörterStellungnahme; Leadership; Theories; Research; Social Problems; Public Opinion
AbstractThis commentary examines the question: Are academicians creating meaning about leadership for society, or are they creating, with research and theories, an even greater distance and disconnect? In a thought-provoking essay that raises as many questions as it answers, Cindy Blackwell challenges academics in particular to critically examine what is happening in the larger context, and how their work integrates with organizational and community practice, the social problems they purport to address, and popular perception. As Blackwell sums, "We need the common understanding in society that leadership is a process, not just a word." (ERIC).
AnmerkungenAssociation of Leadership Educators. e-mail: Jole@aged.tamu.edu; Web site: http://leadershipeducators.org/page-1014283
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Leadership Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: