Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChenault, Krystel H.
TitelBuilding Collaborative Pedagogy: Lesson Study in Higher Education
QuelleIn: College Quarterly, 20 (2017) 1, (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1195-4353
SchlagwörterLesson Plans; Higher Education; Teacher Collaboration; Social Development; College Instruction; College Faculty; Team Teaching; Foreign Countries; Teaching Methods; Leaders; Faculty Development; Instructional Leadership; Leadership Qualities; Japan
AbstractIn this discussion-based article, the author considers the benefits of an in-depth collaborative model for curricular and faculty development, the Japanese lesson study, a method that is largely untested in higher education, though the few instances of its usage have produced promising results. The author examines the barriers to faculty collaboration in higher education as well as practical solutions for encouraging collaboration, grassroots leadership, and social development using the lens of prominent leadership theories. (As Provided).
AnmerkungenSeneca College of Applied Arts and Technology. 1750 Finch Avenue East, Toronto, Ontario M2J 2X5, Canada. Tel: 416-491-5050; Fax: 905-479-4561; Web site: http://www.collegequarterly.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: