Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHademenos, James G.
TitelA Comparative Study of Piaget-Type Conservation Tasks
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Conservation (Concept); Elementary School Mathematics; Instruction; Learning Theories; Mathematics Education; Preservice Teacher Education; Research
AbstractPreservice teachers administered Piagetian tasks to elementary students. On the whole data collected compared favorably with the findings of Renner (EJ 044 727) in showing that students achieved conservation of substance (liquids and solids), length, area, and weight at later ages than stated by Piaget. No significant sex differences were found. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: