Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoward, Joy; Thompson, Candace; Nash, Kindel; Rodriguez, Sophia
TitelMissing Stories: The Messy Processes, Multifaceted Risks, & Multiple Roles of Critical Ethnographers
QuelleIn: Critical Questions in Education, 7 (2016) 3, S.318-338 (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2327-3607
SchlagwörterEthnography; Critical Theory; Race; Research Methodology; Story Telling; Personal Narratives; Disproportionate Representation; Minority Group Students; Vignettes; Racial Identification
AbstractIn this article, four critical ethnographers reflect on dilemmas that arose during individual research projects. We grappled with the question: What does critical ethnography require from us as we work to represent stories that emerge in contexts where students and/or teachers have been marginalized? After engaging in a three-year process of diffractive analysis, we arrived at the notion of missing stories, as stories that involve messy processes, multifaceted risks and multiple roles in the telling and hearing of people's stories in research. (As Provided).
AnmerkungenAcademy for Educational Studies. 2419 Berkeley Street, Springfield, MO 65804. Tel: 417-299-1560; e-mail: cqieeditors@gmail.com; Web site: http://academyforeducationalstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Critical Questions in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: