Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyette, Adam H.
TitelChildren's Play and Culture Learning in an Egalitarian Foraging Society
QuelleIn: Child Development, 87 (2016) 3, S.759-769 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.12496
SchlagwörterCultural Influences; Play; Children; Adolescents; Agricultural Occupations; Sex Role; Competition; Social Influences; Foreign Countries; Child Development; Social Stratification; Comparative Analysis; Observation; Africa
AbstractFew systematic studies of play in foragers exist despite their significance for understanding the breadth of contexts for human development and the ontogeny of cultural learning. Forager societies lack complex social hierarchies, avenues for prestige or wealth accumulation, and formal educational institutions, and thereby represent a contrast to the contexts of most play research. Analysis of systematic observations of children's play among Aka forest foragers (n = 50, ages 4-16, M = 9.5) and Ngandu subsistence farmers (n = 48, ages 4-16, M = 9.1) collected in 2010 illustrates that while play and work trade off during development in both groups, and consistent patterns in sex-role development are evident, Aka children engage in significantly less rough-and-tumble play and competitive games than children among their socially stratified farming neighbors. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: