Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKindle, Karen J.
TitelSame Book, Different Experience: A Comparison of Shared Reading in Preschool Classrooms
QuelleIn: Journal of Language and Literacy Education, 7 (2011) 1, S.13-34 (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-9035
SchlagwörterPreschool Education; Preschool Teachers; Teaching Methods; Reading Aloud to Others; Faculty Development; Teacher Role; Observation; Student Centered Learning; Language Acquisition; Concept Formation; Reading Comprehension
AbstractShared reading is a common practice in preschool classrooms and is purported to develop oral language, print concepts, and listening comprehension. This study compares the practices of four preschool teachers while reading aloud a common text. Findings suggest that the shared reading experience differs significantly from classroom to classroom in key dimensions. Implications suggest that more effective means of professional development are needed to maximize learning during shared reading events. (As Provided).
AnmerkungenDepartment of Language and Literacy Education at the University of Georgia. 315 Aderhold Hall, Athens, GA 30602. Tel: 706-542-7866; Fax: 706-542-3817; e-mail: jolle@uga.edu; Web site: http://jolle.coe.uga.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Language and Literacy Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: