Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarberry, Adam R.; Ohland, Matthew W.
TitelA Review of Learning-by-Teaching for Engineering Educators
QuelleIn: Advances in Engineering Education, 3 (2012) 2, (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1941-1766
SchlagwörterEngineering Education; Teaching Methods; Literature Reviews; Educational Practices; Investigations; Instructional Effectiveness; Student Centered Learning; Learning Activities; Program Descriptions; Educational Theories; Educational Strategies; Praxis
AbstractLearning-by-teaching is a pedagogical approach grossly underused in the education of engineers at all levels. The existing learning-by-teaching literature across all disciplines was reviewed with the intent of formally presenting this teaching method to engineering educators. The review defines learning-by-teaching, presents theoretical support for use, details the teaching process, and reports seminal work in a variety of contexts investigating the impacts on learning. The overall review is then discussed in terms of possible implications for engineering education. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Society for Engineering Education. 1818 N Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 412-624-6815; Fax: 412-624-1108; Web site: http://advances.asee.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: