Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHigbee, Jeanne L.; Schultz, Jennifer L.
TitelResponding to the Concerns of Student-Athletes Enrolled in a First-Year Experience Course
QuelleIn: Contemporary Issues in Education Research, 6 (2013) 2, S.155-162 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1940-5847
SchlagwörterCollege Freshmen; College Athletics; Athletes; Academic Achievement; First Year Seminars; Student Attitudes; College Faculty; Tests; Time Management; Stress Variables; Money Management; Minnesota
AbstractThis paper summarizes results of a study of 105 student-athletes enrolled in a first-year experience course. Students were asked, "What is the biggest unanswered question you have about college?" Results indicated that students' most burning questions were related to academics; relatively few student responses were directly related to being a student-athlete. Discussion of the findings includes designing first-year experience courses to respond to students' concerns. (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: