Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrooms, Jonathon; Enderle, Patrick; Sampson, Victor
TitelCoordinating Scientific Argumentation and the Next Generation Science Standards through Argument Driven Inquiry
QuelleIn: Science Educator, 24 (2015) 1, S.45-50 (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-3277
SchlagwörterScience Instruction; Persuasive Discourse; Inquiry; Teaching Methods; State Standards; Science Laboratories; Scientific Concepts; Concept Formation; Science Process Skills; Classroom Environment; Competence; Models; Science Activities; Secondary School Science; College Science
AbstractScientific argumentation is an essential activity for the development and refinement of scientific knowledge. Additionally, fostering argumentation related to scientific concepts can help students engage in a variety of essential scientific practices and enhance their science content knowledge. With the increasing prevalence and emphasis on argumentation skills within the current standards movement, i.e. Common Core State Standards and Next Generation Science Standards, teachers need access to productive approaches for engaging their students in this essential practice of science in order to promote students' development toward science proficiency. This article provides teachers with one possible instructional model, Argument-Driven Inquiry, that will allow them to structure their laboratory activities to support students' engagement in scientific argumentation while also emphasizing the disciplinary core ideas and cross cutting concepts of science. (As Provided).
AnmerkungenNational Science Education Leadership Association. P.O. Box 99381, Raleigh, NC 27624-9381. Tel: 919-848-8171; Fax: 919-848-0496; Web site: http://nsela.org/publications/science-educator-journal
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: