Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFavila, Marina
TitelA Reflection from the Classroom: Teaching Students to See from the Perspective of the Player
QuelleIn: CEA Forum, 44 (2015) 1, S.30-54 (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8034
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Reflection; English Literature; Reader Text Relationship; Teaching Methods; Classroom Techniques; Role Playing; Audience Awareness; Acting; Literature Appreciation; Educational Practices; Educational Strategies
AbstractThis personal reflection looks at the benefits of using performance pedagogy in the Shakespeare classroom, both in terms of a general understanding of the period and a student's personal connection to the text. Though the essay acknowledges our profession's ongoing dialogue in this area, it mostly seeks to look at how a student may change once she becomes aware of how an actor must split his perspective when acting: that is to say, seeing through the eyes of the character, but also seeing how the audience responds to that character. The essay includes personal anecdotes about students who act in the classroom, respond to actors in the classroom, and write about that response in journal entries. (As Provided).
AnmerkungenCollege English Association. Web site: http://www.cea-web.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEA Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: