Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Cindy D.; Reutzel, D. Ray
TitelWrite to Read: Investigating the Reading-Writing Relationship of Code-Level Early Literacy Skills
QuelleIn: Reading & Writing Quarterly, 31 (2015) 4, S.297-315 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-3569
DOI10.1080/10573569.2013.850461
SchlagwörterLiteracy; Reading Skills; Investigations; Reading Writing Relationship; Writing Instruction; Teaching Methods; Kindergarten; Writing Workshops; Control Groups; Experimental Groups; Early Reading; Phonological Awareness; Alphabets; Decoding (Reading); Transfer of Training; Pretests Posttests; Fidelity; Curriculum Implementation; Standardized Tests; Phonemes; Instructional Effectiveness; Multiple Regression Analysis; Statistical Analysis; Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills (DIBELS)
AbstractThe purpose of this study was to examine whether the code-related features used in current methods of writing instruction in kindergarten classrooms transfer reading outcomes for kindergarten students. We randomly assigned kindergarten students to 3 instructional groups: a writing workshop group, an interactive writing group, and a control group. Results of this full-year experimental study show that code-based writing instruction can complement the acquisition of important early reading skills. We present the implications of these findings. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading & Writing Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: