Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhang, Zhaojun
TitelAn Analysis on the Turnover of College Teachers in China from the Perspective of Institutional Economics
QuelleIn: International Education Studies, 2 (2009) 1, S.39-41 (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-9020
SchlagwörterLabor Turnover; Foreign Countries; Talent; College Faculty; Economics; Incentives; Theories; Classification; Student Role; Performance Based Assessment; Student Evaluation of Teacher Performance; China
AbstractTalents are the most important factor of all in the efforts to establish an innovative country. In universities and colleges, the bases for talent cultivation, the turnover of teachers in an explicit or recessive way calls for our urgent attention. This article aims at analyzing the complex causes of college teachers' turnover from the perspective of institutional economics including Limitation of Incentive Theory, Interests Relative Theory and Principal-Agent Theory. Besides, it puts forward some relevant measures to solve the current problem. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Center of Science and Education. 1120 Finch Avenue West Suite 701-309, Toronto, ON M3J 3H7, Canada. Tel: 416-642-2606 Ext 206; Fax: 416-642-2608; e-mail: ies@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/es
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Education Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: