Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoth, Wolff-Michael
Titel"Enracinement" or the Earth, the Originary Ark, Does Not Move: On the Phenomenological (Historical and Ontogenetic) Origin of Common and Scientific Sense and the Genetic Method of Teaching (For) Understanding
QuelleIn: Cultural Studies of Science Education, 10 (2015) 2, S.469-494 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-014-9606-z
SchlagwörterScience Education; Science Instruction; Phenomenology; Alienation; Scientific Attitudes; Children; Familiarity; Scientific Concepts; Genetics; Teaching Methods
AbstractFor many students, the experience with science tends to be alienating and uprooting. In this study, I take up Simone Weil's concepts of "enracinement" (rooting) and "déracinement" (uprooting) to theorize the root of this alienation, the confrontation between children's familiarity with the world and unfamiliar/strange scientific conceptions. I build on the works of the phenomenological philosopher Edmund Husserl and the German physics educator Martin Wagenschein (who directly refers to Weil's concepts) to make a case for the rooting function of original/originary experiences and the "genetic method" to science teaching. The genetic approach allows students to retain their foundational familiarity with the world and their descriptions thereof all the while evolving other (more scientific) ways of explaining natural phenomena. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Studies of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: