Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSzidon, Katherine; Ruppar, Andrea; Smith, Leann
TitelFive Steps for Developing Effective Transition Plans for High School Students with Autism Spectrum Disorder
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 47 (2015) 3, S.147-152 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/0040059914559780
SchlagwörterFederal Legislation; Educational Legislation; Disabilities; Equal Education; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Transitional Programs; High School Students; Postsecondary Education; Individualized Education Programs; Skill Development; Goal Orientation; Educational Objectives; Teamwork; Student Participation; Progress Monitoring
AbstractThe Individuals With Disabilities Education Act (IDEA; 2006) requires schools to develop transition plans for students with disabilities, beginning at age 16, if not before. For students with autism spectrum disorder (ASD), the transition planning process includes unique considerations. This article describes five steps for developing effective transition plans for high school students with ASD: (1) identify transition goals; (2) link postsecondary goals with individualized education plan (IEP) goals; (3) troubleshoot and adjust transition and IEP goals; (4) provide opportunities to teach skills; and (5) evaluate progress. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: