Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSedivy-Benton, Amy; Strohschen, Gabriele; Cavazos, Nora; Boden-McGill, Carrie
TitelGood Ol' Boys, Mean Girls, and Tyrants: A Phenomenological Study of the Lived Experiences and Survival Strategies of Bullied Women Adult Educators
QuelleIn: Adult Learning, 26 (2015) 1, S.35-41 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-1595
DOI10.1177/1045159514558411
SchlagwörterPhenomenology; Adult Educators; Women Faculty; Bullying; Coping; Work Environment; Qualitative Research; Antisocial Behavior; Academic Rank (Professional); Individual Differences; Decision Making; Psychological Patterns; Accountability; Leadership; College Environment; College Faculty; Interviews
AbstractBullying in higher education is an increasingly common phenomenon that negatively affects organizational climate, completed work's quality and quantity, and students' educational experiences. The purpose of this phenomenological study was to investigate the lived experiences of women adult educators who were targets of bullying. Six themes emerged from the composite participant experiences as well as survival strategies for averting bullying and lessening its impact on personal and institutional well-being and ways to navigate hostile workplace environments. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: