Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Lyndon C.; Towers, Jo
TitelGrowing Mathematical Understanding through Collective Image Making, Collective Image Having, and Collective Property Noticing
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 88 (2015) 1, S.3-18 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-014-9552-4
SchlagwörterMathematics; Elementary School Students; Learning; Creative Activities; Music; Theater Arts; Theories; Cognitive Processes; Collectivism
AbstractIn the research reported in this paper, we develop a theoretical perspective to describe and account for the growth of collective mathematical understanding. We discuss collective processes in mathematics, drawing in particular on theoretical work in the domains of improvisational jazz and theatre. Using examples of data from a study of elementary students' mathematical learning, we introduce and explore the new constructs of Collective Image Making (CIM), Collective Image Having (CIH), and Collective Property Noticing (CPN) and show how these contribute to the students' growing mathematical understanding. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: