Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Amy D.
TitelBeyond Pedagogy: Theorizing without Teachers
QuelleIn: Composition Forum, 30 (2014), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-7502
SchlagwörterWriting (Composition); Writing Instruction; Writing Processes; Theories; Writing Research; Teachers; Students
AbstractComposition theory and pedagogy have variously understood writing as a noun or as a verb, a product or a process. This paper proposes a shift to theorizing writing as a gerund (writing "g.") and argues that this approach opens a space for more productive composition theory. A gerund orientation focuses attention on the virtual and affective qualities of the writing experience--what writing does to and with a writer. The study of writing "g.", or what this paper calls "composition experience scholarship," frees composition scholarship from a pedagogic imperative while at the same time producing theory that has practical application. (As Provided).
AnmerkungenAssociation of Teachers of Advanced Composition. e-mail: cf@compositionforum.com; Web site: http://compositionforum.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Composition Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: