Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaird, Bill
TitelRadioactive Decay and Penetration Depth--Why Should There Be an e?
QuelleIn: Physics Teacher, 52 (2014) 4, S.234-235 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4868940
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Scientific Concepts; Scientific Principles; Teaching Methods; Science Activities; Science Experiments; Spectroscopy; Spreadsheets; Radiation Biology; Time; Models; Instructional Innovation
AbstractWhen students are first introduced to the idea of radioactive decay, a large conceptual hurdle must be overcome. The thought that an object's age has no bearing on the chance it will "die" (decay in this case) on a particular day is completely at odds with biological notions of life and death. Through the use of a simple spreadsheet, students are shown that something analogous to coin flips will yield the exponential curve describing decay. A similar spreadsheet is then used to show that the exponential curve associated with the penetration depth of radiation is produced through the use of the same kind of random process applied to slices of matter rather than slices of time. The spreadsheets model two common introductory laboratory experiments but avoid the need for Geiger counters, radioactive sources, and sheets of absorbing material. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: