Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBochnícek, Zdenek
TitelA Carbon Nanotube Cable for a Space Elevator
QuelleIn: Physics Teacher, 51 (2013) 8, S.462-464 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4824936
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Scientific Principles; Mechanics (Physics); Construction Management; Equations (Mathematics); Molecular Structure; Computation; Space Sciences
AbstractIn this paper the mechanical properties of carbon nanotubes are discussed in connection with the possibility to use them for the construction of a space elevator. From the fundamental information about the structure of a carbon nanotube and the chemical bond between carbon atoms, Young's modulus and the ultimate tensile strength are estimated. For this calculation only simple high school physics is necessary. The results, the same as known from experimental data, show that carbon nanotubes could be, at least hypothetically, a possible material for construction of a space elevator cable. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: