Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Emily R.; Calderwood, Patricia E.; Dohm, Faith A.; Gill Lopez, Paula
TitelReconceptualizing Faculty Mentoring within a Community of Practice Model
QuelleIn: Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 21 (2013) 2, S.175-194 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361-1267
DOI10.1080/13611267.2013.813731
SchlagwörterMentors; Communities of Practice; Models; Higher Education; College Faculty; Professional Identity; Cooperation; Teacher Participation; Committees
AbstractDespite the growing knowledge base on mentoring in academia, providing effective mentoring for faculty presents several complex dilemmas for academic units charged with facilitating mentoring. How do we institutionalize voluntary and spontaneous mentoring interaction? How do we support a collaborative climate in an inherently individual and competitive reward system? How do we design for trust? This study proposes a "community of practice" (CoP) model for faculty mentoring that emerged from the practical and conceptual dilemmas we faced as a professional graduate school trying to facilitate mentoring for its faculty. We share our rationale and process in moving toward a CoP model for mentoring and propose a structural--functional model for what it might look like in academia. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: