Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHändel, Marion; Vialle, Wilma; Ziegler, Albert
TitelStudent Perceptions of High-Achieving Classmates
QuelleIn: High Ability Studies, 24 (2013) 2, S.99-114 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139
DOI10.1080/13598139.2013.843139
SchlagwörterStudent Attitudes; High Achievement; Intelligence; Interpersonal Competence; Cognitive Ability; Gender Differences; Peer Influence; Intellectual Disciplines; Social Influences; Expectation; Grade 10; Foreign Countries; Secondary School Students; Germany
AbstractThe reported study investigated students' perceptions of their high-performing classmates in terms of intelligence, social skills, and conscientiousness in different school subjects. The school subjects for study were examined with regard to cognitive, physical, and gender-specific issues. The results show that high academic achievements in particular school subjects lead to negative reactions in the peer group whereas high achievements in other school subjects result in positive peer reactions. In contrast, the respondents' gender and the gender of the successful classmates had little influence on student perceptions of high achievers. The results are discussed in regard to their implications for gifted education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High Ability Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: