Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeadan, Hedda; Ostrosky, Michaelene M.; Santos, Rosa Milagros; Snodgrass, Melinda R.
TitelHow Can I Help? Prompting Procedures to Support Children's Learning
QuelleIn: Young Exceptional Children, 16 (2013) 4, S.31-39 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2506
DOI10.1177/1096250613505099
SchlagwörterSkill Development; Child Development; Teaching Methods; Prompting; Learning Strategies; Parenting Skills; Developmental Disabilities; Cues
AbstractThe goal of prompting a child is to prevent him or her from making errors while learning a new skill, and to decrease the amount of time it takes to learn the new skill. As a child shows improvement in performing the skill, adults can fade the amount of assistance provided until the child reaches his or her level of independence. Several prompting procedures that educators and parents can use to promote children's learning are described in the literature. In this article, the authors focus on two prompting procedures, least-to-most and most-to-least. Within the two prompting procedures are five different types of prompts. They discuss each type of prompt and describe how adults can use these prompts within the least-to-most and most-to-least prompting procedures. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: