Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHo, Li-Ching; Seow, Tricia
TitelTeaching Geography through "Chinatowns": Global Connections and Local Spaces
QuelleIn: Social Education, 77 (2013) 1, S.36-41 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterCultural Pluralism; Foreign Countries; Migration; Governance; Migration Patterns; Ethnic Stereotypes; Geography Instruction; Human Geography; Cross Cultural Studies; Social Systems; Case Studies; Teaching Methods; Regional Characteristics; Canada (Vancouver); France (Paris); New York; Singapore
AbstractChinatowns are familiar emblems of "Chineseness" in many countries and are among the most visible and tangible spatial manifestations of Chinese migration. Large and well-established Chinatowns can be found in diverse locales, including New York, San Francisco, Vancouver, Paris, Sydney, and Singapore. Despite sharing numerous easily recognizable features, the different Chinatowns also possess many unique and distinct characteristics. In this article, the authors suggest comparing two or more Chinatowns in different countries or regions as a means for teachers to illustrate key geographical understandings and concepts such as stereotyping, migration, cultural diversity, and governance. (Contains 1 figure, 10 online resources and 10 notes.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street #500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: