Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCordero, Alberto
TitelConversations across Meaning Variance
QuelleIn: Science & Education, 22 (2013) 6, S.1305-1313 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0926-7220
DOI10.1007/s11191-012-9540-y
SchlagwörterEpistemology; Theories; Scientific Principles; Scientific Enterprise; Scientific Methodology; Sciences
AbstractProgressive interpretations of scientific theories have long been denounced as naive, because of the inescapability of meaning variance. The charge reportedly applies to recent realist moves that focus on theory-parts rather than whole theories. This paper considers the question of what "theory-parts" of epistemic significance (if any) relevantly accumulate through theory-change and identifies a form of theory-parts seemingly suitable for the realist agenda. My starting point is a notion of cumulative theoretical description lifted from instances of inter-theoretic dialogue in scientific practice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: