Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoyama, Jill; Menken, Kate
TitelEmergent Bilinguals: Framing Students as Statistical Data?
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 36 (2013) 1, S.82-99 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
DOI10.1080/15235882.2013.778223
SchlagwörterAccountability; Bilingual Education; Second Language Learning; English Language Learners; Immigrants; Statistical Data; Theories; Discourse Analysis; Classification; Qualitative Research; Teaching Methods; Scores; Standardized Tests; Federal Legislation; Educational Policy; New York
AbstractImmigrant youth who are designated as English language learners in American schools--whom we refer to as "emergent bilinguals"--are increasingly framed by numerical calculations. Utilizing the notion of assemblage from actor-network theory (ANT), we trace how emergent bilinguals are discursively constructed by officials, administrators, politicians, and the media through the manipulation and publication of school test scores, district data, and state reports. Drawing upon two overlapping, complementary qualitative studies conducted in New York City, we reveal the ways in which this places burdens on emergent bilinguals and their schools and narrows important discussions of bilingual education pedagogies to ones centered on numerical data. (Contains 2 figures and 3 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: