Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJimenez-Silva, Margarita; Olson, Kate
TitelA Community of Practice in Teacher Education: Insights and Perceptions
QuelleIn: International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 24 (2012) 3, S.335-348 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1812-9129
SchlagwörterPreservice Teacher Education; Communities of Practice; Preservice Teachers; Instructional Effectiveness; Theory Practice Relationship; Student Attitudes; English Language Learners; Multicultural Education; Mixed Methods Research
AbstractGrounded in the construct of community of practice, the authors discuss the Teacher-Learner Community (TLC), where the goal is to support the development of pre-service teachers' understanding of culture, community, and background in learning. Insights and perceptions of pre-service teachers were gathered after implementing a TLC designed to prepare them to work with English language learners (ELLs). Sharing these insights and perceptions, the authors discuss TLC's potential role in influencing pre-service teachers' beliefs and understanding of ELLs. (Contains 1 footnote.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Society for Exploring Teaching and Learning. Web site: http://www.isetl.org/ijtlhe
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Teaching and Learning in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: