Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoty, David S.
TitelBeyond Tolerance: A Considered Approach for Dealing Directly with Religious Belief in the Public Schools
QuelleIn: School Administrator, 69 (2012) 9, S.18-22 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6439
SchlagwörterReligion; Public Schools; School Administration; Conflict; Individual Differences; Religion Studies; Parent Rights; Student Rights; School Policy; Administrative Policy; Conflict Resolution; California; Utah
AbstractThe word "religion" sends shudders down the spine of superintendents, as conflict over religious values can be one of the most unpredictable and emotional issues arising today in public schools. Dealing with religious belief in public schools need not be full of emotion and conflict. In this article, the author shares his strategies for creating a civil atmosphere in increasingly diverse communities. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators. 801 North Quincy Street Suite 700, Arlington, VA 22203-1730. Tel: 703-528-0700; Fax: 703-841-1543; e-mail: info@aasa.org; Web site: http://www.aasa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Administrator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: