Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarris, Margaret L.; Romberg, Thomas A.
TitelAn Analysis of Content and Task Dimensions of Mathematics Items Designed to Measure Level of Concept Attainment
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Elementary School Mathematics; Factor Structure; Learning; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Research; Sex Differences; Test Construction; Tests
AbstractThirty concepts from the areas of sets, division, and expressing relationships were studied with twelve tasks dealing with naming or selecting attributes or concepts involved. A factor analysis indicated that all concepts were measures of a single functional relationship and that all tasks measure a single underlying trait. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: