Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRomberg, Thomas A.; Wilson, James W.
TitelThe Effect of an Advance Organizer, Cognitive Set, and Post Organizer on the Learning and Retention of Written Materials
Quelle(1973)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInstruction; Learning; Learning Theories; Mathematics Education; Research; Secondary School Mathematics
AbstractSelf-instructional booklets containing the advance organizer, cognitive set, and post organizer varying according to experimental treatment were randomly assigned within nine Algebra 2 classes. Results showed a significant interaction between advance and post organizers: either one used separately facilitated learning and retention, but when used together produced interference. (DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: