Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Randall
TitelFunctional and Conflict Theories of Educational Stratification
Quelle(1971)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCareer Choice; Cultural Influences; Education; Educational Benefits; Employment Qualifications; Occupational Mobility; School Role; Social Bias; Social Class; Status; Theories
AbstractMaintains that, of the two theories considered for accounting for the increased schooling required for employment, the technical-function theory (reflects demands for greater skills due to technological change) and the conflict theory (imposition of cultural standards for selection for jobs), the latter theory is more strongly supported. (RJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: