Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJanz, Margaret L.; Smith, Edwin H.
TitelStudents Reading Ability and the Readability of Secondary School Subjects
Quelle(1972)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDifficulty Level; Instructional Materials; Readability; Reading Ability; Secondary School Students; Textbook Evaluation; Textbook Research; Textbook Selection; Textbooks
AbstractStudy was concerned with whether there is a practical difference between the reading ability of the eight, ninth, and tenth grade students and the readibility levels of their assigned textbooks in English, science and social studies. Findings show that most of the textbooks assigned were too difficult for effective instructional usage. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: