Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStuck, Gary B.; Wyne, Marvin D.
TitelHow Children Learn the Concept of Weight: S-R Training vs. Equilibration Training
Quelle(1970)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Conservation (Concept); Elementary School Science; Instruction; Learning; Scientific Concepts
AbstractExperiment compares the effect of equilibration type training to the effects of S-R reinforcement type training in developing weight-conservation concepts in second and third grade pupils. S-R group performed significantly better than control group on initial posttest for conservation of weight. A measure for permanence of the conservation beliefs did not differ significantly between experimental groups. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: