Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuckley, Christopher; Mitoma, Glenn; Skrzypiec, Jacob
InstitutionNational Council for the Social Studies
TitelHuman Rights Education: A Position Statement of the National Council for the Social Studies
Quelle(2021)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Civil Rights; Education; Social Studies; School Policy; Educational Practices; Educational Policy; International Law; Preservice Teacher Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learner Engagement
AbstractThe National Council for the Social Studies affirms the importance of teaching and learning about human rights "from early childhood through advanced education and lifelong learning." Today, as the challenges to human rights and democracy have proliferated across the globe and domestically, NCSS renews and expands that commitment, highlighting the need for education not only "about" human rights, but "through" human rights and "for" human rights. To equip educators and students to meet these responsibilities and to fulfill the promise of human rights, the National Council for the Social Studies calls for a comprehensive commitment and a coordinated plan of action to (1) recognize the importance of human rights education; (2) integrate human rights education into social studies curricula, schoolwide policies, and classroom practices; (3) develop impactful human rights educators; (4) foster youth engagement and voice; and (5) infuse human rights education into local, state, and national policies. (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: